Pages

10 Temmuz 2009 Cuma

CEVİZLİ HAŞHAŞLI BÜKME


Bu gün sizlerle eşimin çok sevdiği ve benimde sık sık yaptığım haşhaşlı bir tarif eklemek istiyorum.Haşhaşı sevmeyen yoktur herhalde kendine has bir aroması var.Ben de severek yiyorum.Kilolarmı? onları sormayın dengelemek için idare ediyorum işte haaa birde hani herşeyi yiyen ama bir türlü kilo almayan arkadaşlar vardır açık söyleyim ben onları kıskanıyorum.Benimde böyle çevremde tanıdıklarım var.Ben ise hem yemek yapmayı hemde yemeyi seven biri olarak denge kurmaya çalışmaktan bir hal oluyorum.Ayyyyy neyse arkadaşlar kafanızı şişirmeyim az az yerim ama yine yerim:))))Gelelim tarifime:
MALZEMELER:
- 2 Subardağı ılık süt
- 1 Çay bardağı sıvıyağ
- 1 Yemek kaşığı şeker
- 1 Tane yumurta(Sarısı üzerine sürülecek)
- 1 Çay kaşığı tuz
- 100 gr margarin(Oda sıcaklığında)
- 1 Paket instant kuru maya veya yaşmaya
- Aldığı kadar un
İÇ HARCI:
- 1 Su bardağı dövülmüş haşhaş
- Yarım su bardağı süt
- Toz şeker(İsteğe bağlı)
- Yarım su bardağı dövülmüş ceviz.
HAZIRLANIŞI:
- İç harcı için haşhaş,süt,ceviz ve şekeri karıştırın.Beklemeye alın.
- Süt,sıvıyağ,yumurtanın beyazı,şeker,tuz ve mayayı karıltırma kabına alıp iyice karıştırınız.Yavaş yavaş un ilave ederek kulak memesi kıvamı dediğimiz ele yapışmayacak kıvamda bir hamur yoğurunuz.
- Yoğurduğunuz hamurun üzerini nemli bir bez ile kapatın ve mayalanmaya bırakın.Hamurkendi hacminin iki misli olunca mayalanmış demektir.
- Mayalanan hamurun içine margarini ekleyip iyice margarini hamura yedirene kadar yoğurun.
- Yoğrulan hamuru 4 eşit parçaya bölün.
Her bir parçayı merdane ile 0,5 mm kalınlığında açın İçine hazıladığınız haşhaşlı harçınızdan sürün ve rulo şeklinde sarıp yukarıada şekilde gördüğünüz
gibi şekil verin ve tepsiye yerleştirin.Bütün hamurları aynı şekilde hazırlayın.Hazırladığınız hamuru 10-15 dk tepside mayalandırın Üzerine yumurta sarısı sürün.Önceden ısıtılmış 170 derece fırında kızarana kadar pişirin.
NOT:İsterseniz üzerinede şeker serpebilirsiniz.
AFİYET OLSUN.

1 yorum:

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...