Pages

7 Ocak 2010 Perşembe

Gerçek Pastane Poğaçası

Bugün sizlerle çok güzel bir poğaça tarifini paylaşmak istiyorum.Muhteşem Bir lezzet.Bu tarifi
Bulduğumda çok sevinmiştim.Denedim ve sonuç harikaydı.Tabiki hemen arşive aldım.Şiddetle tavsiye edebilecğim bir tarif.Çocuk'larında çok seveceği bir lezzet.Tarifini
40fırınekmek sitesinden aldım.Resimli anlatımınıda buradan görebilirsiniz.Tarifi aynen aktarıyorum.Kolay gelsin.
MALZEMELER:
- 2,5 bardak
sinangil beyaz un
- 1 tane yumurta
- 3/4 tatlı kaşığı tuz
- 1 çorba kaşığı şeker
- 15 gr (1/3) küp yaşmaya veya 1 dolu tatlı kaşığı instant kuru maya
- 1/4 tatlı kaşığı mahlep(isteğe bağlı)
- 150 gr margarin(yumuşak)
- 1/4 bardak soğuk su
İÇİ İÇİN:
-1/2 bardak beyaz peynir,tulum veya kaşar peyniri(125 gr)rendelenmiş
ÜZERİ İÇİN:
- 1 yumurta sarısı
- 1 fiske şeker
HAZIRLANIŞI:
- Unu, tuzu, şekeri, mahlebi geniş bir kapa alıp yaş mayayı (nohut büyüklüğünde parçalara kırıp) veya kuru mayayı ilave edin. Suyu, yağı ve yumurtayı ilave ettikten sonra 7-8 dakika kadar yoğurun. Hamurunuz önce ele yapışan bir kıvamda olabilir ancak yoğurma işleminin sonuna doğru, kulak memesi yumuşaklığından çok az daha sert ve kolay şekil verilecek kıvamda olacaktır.
Yoğurulmuş olan hamurunuzu ağzı kapalı bir kaba alıp 1 saat ılık bir yerde bekletin.

- Hamurunuzu iyice unladığınız mutfak tezgahına alıp 1-2 dakika kadar elinizle yoğurup 12 eşit bezeye ayırın. Bezeleri tezgah üzerinde yuvarlayarak düzgün yuvarlaklar oluşturun.
- Her bir bezeyi el ayanızla hafifçe yassıltıp üstlerine içi koyun. Hamuru resimdeki gibi iki elinizle ikiye katlayıp elinizin ayasıyla üstüne bastırarak kapatın. Gördüğünüz gibi elimizi poğaçanın tam kenarına değil, kenardan 1 cm kadar içeriye bastırıyoruz. Böylece poğaçanın kenarı hafifçe açıkmış gibi görünüyor.
- Poğaçaları iyice yağlanmış bir tepsiye aralıklı olarak yerleştirip 30 dakika kadar ılık bir yerde bekletip tekrar mayalanıp kabarmalarını sağlayın.
- Mayalanmış poğaçaların üzerine şekerle çırpılmış yumurta sarısını yumuşak hareketlerle sürün. (Yumurtaya şeker ekleyince üstleri daha güzel kızarır)
- Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 20 dakika, ya da üstü iyice kızarana kadar pişirin.

AFİYET OLSUN.
Kaynak:http://www.40firinekmek.com/

16 yorum:

  1. Bu tarfi hemen listeme alıcam, teşekkürler bu güzel paylaşım için.

    YanıtlaSil
  2. Canım merhaba..Poçanın her çeşidine bayılırım:)Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım. nefis görünüyor tarifi aldım

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik canim tarifini aldim .Afiyetler olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Canımm....

    Poğçaların harika gözüküyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. müthiş canım..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel olmuşlar.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  8. harika görünüyor.gel beni ye diyor gerçekten.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Bende tarifini aldım haftasonu yapmayı düşünüyorum.
    Sana ödülüm var.

    YanıtlaSil
  10. Görüntü şahane gözüküyor,insanın canı çekmemesiimkansız ,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. gerçekten harika görünüyor canım ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
  12. ellerine saglık canım.zaten görüntü anlatıyor muhteşemligi

    YanıtlaSil
  13. Arkadaşlar güzel yorumlarınız için teşekkürler..
    Tarif çok güzel mutlaka denemelisiniz derim.Bizim evde tam not aldı.Hepinize sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. anladııııım sen pastane açtın:))) tarifte yumurta diyor ama malzemelerde geçmiyor yada benmi göremedim?? sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Adsız arkadaşım beğendiğinize sevindim.Tarifin ölçülerini bire bir arttırırsanız sanırım çözüm olacaktır...
    Tekrar yaptığımda yine ölçüleri veririm.Selamlar.

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...