Pages

27 Eylül 2009 Pazar

BAKLAVALIK YUFKA BÖREĞİ


Selam arkadaşlar bu sene bayramda baklavalık yufkadan baklava yapmak istedim.İyikide yapmışım ayyyy bu ne kolaylık on dakikada baklavanız hazır.Bu güne kadar denemediğime pişman oldum desem yalan olmaz.Birde böreğini yaptım tabiki yanlışlıkla baklavanın resmini sildim:( bende sadece böreğimi sizlerle paylaşmak istiyorum.Tabii bu arada baklavalık yufkayıda şiddetle tavsiye ediyorum.Baklavada,börekte çok güzel oluyor.Tarife gelince:
MALZEMELER:
- 500 gr baklavalık yufka
- 250-300 gr peynir
- 1 yumurta sarısı
- Maydanoz
- 1/2 çay bardağı sıvıyağ veya tereyağ
- Susam,çörekotu
HAZIRLANIŞI:
- Tepsiyi yağlayınız.Tezgahın üzerine ilk yufkayı seriniz fırça ile yağlayınız üzerine bir yufka daha serip yağlayınız,tekrar bir yufka seriniz.Hazırladığınız peynirli içten serpiştirip rulo şeklinde sarıp tepsiye yerleştiriniz.(Yufkaları biraz sıkı sarınız)Bütün yufkaları aynı şekilde hazırlayınız.Üzerine bir yumurta sarsını çırpıp sürünüz.Susam,çörekotu serpiniz.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişriniz.
AFİYET OLSUN

6 yorum:

  1. Bilgi için cok teşekkürler
    bende hep merak ediyordum , denesem mi denemesem mi bilmiyordum. Tamam sen bana güç verdim, bende deneyecegim.
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık.zaman pratik olma zamanı.baklavalık yufkada harika.benim gibi hamur açma özürlüleri için süper bişey

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım,çok iyi bir fikir valla baklavalık yufkadan börek.Afiyet şeker olsun
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Borek nefis gorunuyor. Bir kac blogda gormustum baklava yufkasindan borek tarifini. Denemek lazim, fikir hosuma gitti.

    YanıtlaSil
  5. bende bir ara denemiştim baklavalık yufkadan baklava yapmayı gerçekten çok güzel oldu.ama böregi hiç denememiştim.

    YanıtlaSil
  6. Tarifini aynen denedim. Nişasta tadı beni biraz rahatsız etti. Sizinki de öylemiydi? Yoksa yufkanın markası bu konuda etkili mi? Fikrinizi merak ettim.

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...