Pages

21 Kasım 2009 Cumartesi

Topik

MALZEMELER:
- 500 gr haşlanmış nohut
- 1 su bardağı tahin
- 3 tane soğan
- 50 gr dolmalık fıstık
- Yarım demet maydanoz
- Karabiber,kişniş,yenibahar,tuz
-Taze kekik(süslemek için)
HAZIRLANIŞI:
- Haşlanmış nohutları mutfak robotuna alın.3 yemek kaşığı tahin,karabiber,tuz ekleyip 2 dakika karıştırın.
- Soğanların kabuklarını soyup halka şeklinde doğrayın.Üzerini geçecek kadar su ilave edip orta ateşte yumuşayıncaya kadar pişirin.Suyunu süzüp ayırın ve soğanları soğumaya bırakın.Suyunu atmayın.
- Maydanozları ince kıyın ve soğana ekleyin.Tahin,tuz,karabiber,yenibahar,kişniş ve dolmalık fıstıkları ilave ederek karıştırın.
- Temiz bir tülbenti 20 cm x20 cm ölçülerinde kesip ıslatın.Nohutlu karışımdan üzerlerine paylaştırın.Islak bir tülbenti üzerine serip merdane ile yayın.Tülbenti kaldırıp ortalarına soğanlı harçtan ekleyin ve tülbenti yukarıya doğru toplayıp büzün.İp ile sıkıca bağlayın.
- Tencerede su kaynatıp nohut bohçalarını 30 dakika pişirin.Sudan çıkartıp soğumuş olan soğan suyunda bekletin.Tülbentleri çıkartıp üzerlerini tze kişniş yapraklarıyla süsleyerek servis yapın.
AFİYET OLSUN.
Arkadaşlar hepinize güzel bir haftasonu diliyorum.Bu tarifi lezzet dergisinde aldım ve ilk defa denedim.Tadı humus tadında.Eğer humus seviyorsanız damak tadınıza göre değişik bir lezzet,Humus sevmeyen arkadaşlar bence denemesin:))))Kolay gelsin.

2 yorum:

  1. Değişik bir tarifmiş mutlaka denemeli ellerine sağlık.Bunun tadını çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  2. Canım bende görmğüştüm tadını merak ediyorsun sen beğendiğine göre bende deneyebilirim:))

    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...