Pages

8 Ocak 2010 Cuma

Cevizli ve soslu brüksel lahanası


Salata ve özelliklede benim gibi yeşil sever birimisiniz.O zaman tam sizler için herkesin bildiği bir tarif.Ben keyifle yapıyorum.Çok ta severek yiyorum.Bu tarifimi iki şekilde sunmak istedim.Damak tadınıza uyan bir lezzet olması dileğiyle.
MALZEMELER:
- 500 gr brüksel lahanası
- 4 yemek kaşığı süzme yoğurt
- 1 yemek kaşığı mayonez
- 2 diş sarımsak(isteğe bağlı)
- 1 limon
- Zeytinyağı
- Ceviz
- Tuz
HAZIRLANIŞI:
- Brüksel lahanaların üst yapraklarını temizleyiniz va güzelce bol suda yıkayınız.Tencereye suyu koyup kaynatınız.Kaynayan suyun içine çok az tuz atıp lahanaları ekleyiniz ve haşlanmaya bırakınız.Geniş bir kaba soğuk su hazırlayınız.Haşlanan lahanaları soğuk suyun içine çıkarıp sonra süzünüz.Soğumaya bırakınız.Bu şekilde yaparsanız renginin daha yeşil kalmasını sağlarsınız.
- 2 diş sarımsağı eziniz veya rendeleyiniz.Yoğurt'un içine sarımsak ve mayonezi ekleyip çırpınız.Lahanaların üzerine gezdiriniz.İsterseniz biraz zeytinyağı ve limon ekleyebilirsiniz.
Son olarak ceviz kırıkları ekleyerek servis yapınız.
- İkinci bir şekilde sunmak ısterseniz.Limonsuyu,zeytinyağı ve tuzu karıştırın lahanaların üzerine gezdirin.Yine üzerine ceviz serperek servis yapınız.
- İki değişik lezzet olarak hazırlayabilirsiniz.
AFİYET OLSUN.

5 yorum:

  1. bende severek ve şifa niyetine yiyorum

    YanıtlaSil
  2. Canım merhaba..Farlı bir lezzet ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Müthiş görünüyor. İçinde ceviz varsa bir tadın lezzetli olmaması mümkün mü?
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. ben sevemedim brüksel lahanasını ama yemeği çok istiyorum çünkü tam bir otoburum ben.bir kere daha alıp yapıcam bu tarifle yapayım severiz belki ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar.
    Karabidikim canım evet farklı bir tadı var herkes pek sevmiyor sanırım ama ben severek yiyorum.Umarım bu şekilde seversin.Hepinize sevgiler...

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...