Pages

9 Haziran 2009 Salı

TOMBİK LAHANA DOLMASI






Lahana sarmasını çok severim ama nedense yaprak gibi kolay olmuyor benim için bende bir dergide gördüğüm sarma şeklini sizlerle paylaşmak istiyorum.Artık çok çabuk lahana dolması yapıyorum:))) Sizlerde denemelisiniz geçekten hem çabuk hemde sunumuylada şık bir yemek oluyor.Yukarıda tek tek aşamalarını anlatmaya çalıştım umarım anlatabilmişimdir.Gelelim tarifine....
MALZEMELER:
- 1 Orta boy lahana
- 1,5 Su bardağı pirinç
- 250-300 gr kıyma
- 1 Tane kurusoğan
- Yarım demet maydanoz
- Yarım demet dereotu
- 1 Çay bardağı sıvıyağ
- 1 Yemek kaşığı domates salçası

HAZIRLANIŞI:
- Lahanaları haşlayıp beklemeye alıyoruz.
- Pirinçleri yıkayıp karıştırma kabına alıyoruz.İçine kıymayı,ince doğranmış soğanı,maydanozu,dereotunu,tuzunu ,karabiberini ve yağını koyup iyice karıştırıyoruz.
- Yukarıda resimde görüldüğü ğibi lahanaları bir çorba kepçesi yardımı ile dolduruyoruz.
- Tencereye yerleştiriyoruz.Bir kaşık salçayı suyla açıyoruz sos halinde dolmaların üzerine döküyoruz.2,5 su bardağı su yeterli oluyor ama pirincine göre değişebilir sürekli kullandığınız bir markaysa ne kadar su kaldırdığını bilebilirsiniz.
- Orta hararetli ateşte pişiriyoruz.
AFİYET OLSUN

1 yorum:

  1. Gerçekten hem basit hemde görüntü şahane ellerine sağlık canım...
    Aklımda:))

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...