Pages

12 Ağustos 2009 Çarşamba

KREM KARAMEL


Selam arkadaşlar ne zamandır yapmak istediğim ama bir türlü yapmaya cesaret edemediğim bir tatlı tarifiyle geldim.Krem karamel çok severek yediğim bir tatlıdır ama nedense acaba tutturamazmıyım diye denememiştim tarifini defterime ekşemişim öyle kalmış.Dün karıştırırkern gözüme çarptı bende denemeye karar verdim veeeee işte karşınızda krem karamel'im.Gerçekten oldu.Görücüye çıktı ve beğenildide,o zaman bende size naçizane tarifini vereyim.Buyrun hanımlar ....
MALZEMELER:
- 4 Su bardağı süt
- 1 Su bardağı toz şeker
- 6 Tane yumurta
- 1 Paket vanilya(isterseniz 1,5 paket koyabilirsiniz.)
KARAMEL İÇİN:
- 1 Su bardağı toz şeker
- 7-8 yemek kaşığı su
HAZIRLANIŞI:
- İlk önce karameli yaparak başlıyoruz.Küçük teflon bir tavaya şekeri ve suyu koyup sürekli karıştırarak şeker suyunu çekip koyu bir renk alana kadar pişiriyoruz.(yakmamaya özen gösteriniz)Karamelin rengi fazla koyulaşmadan ocaktan alıyoruz.Ocaktan alınca hemen hiç bekletmeden karamel kaplarına eşit miktarda paylaştırıyoruz.Bekletmeyin çünki çabuk katılaşıyor.Daha sonra derin bir çırpma kabının içine şekeri ve yumurtaları koyup mikserle şeker eriyip yumurta ile birlikte koyu bir kıvam alana kadar çırpıyoruz.İçine vanilyasını ekliyoruz.Son olarak sütü ekleyip 5 dk kadar daha iyice çırpıyoruz.
- Çırpma esnasında üzerinde köpükler oluşabilir bir kaşık yardımı ile bütün köpükleri alıyoruz.Daha sonra karışımı karamel kaplarına dolduruyoruz.Bir borcam tepsiye yada kenarları derin olan ısıya dayanıklı bır kaba karamel kaplarını yerleştiriyoruz.Tepsinin içine kapların yarısına gelecek kadar sıcak su ekliyoruz.Çünki benmari usulü gibi pişecek.
- Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.Fırından aldığınız karamelleri ılındıktan sonra buzdolabında en az 6 saat beklettikten sonra kalıplardan çıkarıp soğuk olarak servis yapıyoruz.
NOT:Kalıptan çıkarmak için bir bıçak ile kenarından hafif kaldırırsanız daha kolay çıkar.
AFİYET OLSUN

2 yorum:

  1. İNAN UZUN ZAMANDIR BENİMDE DENEMEK İSTEİĞİM BİR LEZZET BENİM TARİFİMDE 8 YUMURTA YAZIYOR.. BELKİDE ÇOK YUMURTALI OLMASI BENİ BU LEZZETİ DENEMEMDE TEREDDÜTE DÜŞÜRMÜŞTÜR.. ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM...
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL DURUYOR.BENDE DENEMİŞTİM OLMAMIŞTI.BU TARİFLE Bİ DAHA DENİCEM.

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...