Pages

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Yoğurt'lu Sos'lu Patlıcan Rulo

Merhaba;yeni hafta'sağlık,mutluluk ve huzur dolu günler diliyorum.Evinizden huzur sofranızdan bereket eksik olmasın.
   Haftanın bu ilk gününde sizlere güzel bir tarif vermek istiyorum.Patlıcan sevenlerin favorisi olacak bir tarif.Malum sıcaklarda insan hep soğuk yemeklerden yana tercih yapıyor.Bende patlıcanlı bütün tarifleri seviyorum.Bu tarifimde tam yaz günleri için.Kısaca tarifimiz şöyle...
Bu tarifimi sahur etkinliği düzenleyen arkadaşım mintinin mutfağı'na gönderiyorum.
MALZEMELER:
- 3 tane patlıcan
- 1,5 su bardağı süzme yoğurt
- 3-4 dal ince doğranmış fesleğen
- 1-2 diş sarımsak
- Karabiber
- Tuz
SOS İÇİN:
- 5 tane domates
- 4 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 çay kaşığı kırmızı pul biber
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 tane kesme şeker
- 2 diş sarımsak
- Kızartmak için sıvıyağ
HAZIRLANIŞI:
- Patlıcanları boyuna yarım cm kalınlığında doğrayınız.15 dakika kadar tuzlu suda bekletip süzünüz ve iyice kurulayınız.
- Kızdırılmış yağda kızartınız ve havlu kağıt üzerine çıkarıp fazla yağını alınız.Soğumaya bırakınız.
- Domatesleri rendeleyiniz.İçine sarımsakları rendeleyiniz,zeytinyağı,tuz,keker ve pul biberide ekleyip orta hararetli ocaklta 10-15 dakika arası pişirip ocaktan alınız.
- Yoğurdu bir kase içinde çırpınız.İçine ince kıyılmış fesleğeni,rendelenmiş sarımsağı,tuzu ve karabiberi'de ekleyip iyice karıştırınız.
- Kızartılmış patlıcanların içine sürüp rulo şeklinde sarınız ve servis tabağına diziniz.Üstüne hazırladığınız domates sosundan döküp servis yapınız.
Afiyet olsun.

15 yorum:

  1. Nefis bir görünyü ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Bu görüntü patlıcan sevmeyenleri bile etkiler. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. bugün bende patlıcan yemegi yayınladım.ne güzel tesadf oldu.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  4. canımm ellerine sağlıkk..
    patlıcanı çok seviyorum ve bu çok güzel görünüyor:))
    mutlu haftalar dilerim..
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Hım değişik bir tarif yine ellerine sağlık arkadaşım.Hayırlı haftalar...

    YanıtlaSil
  6. canım ellerine sağlık.yoğurt ile beraber muhteşem olmuş.sevgiler.hayırlı iftarlar

    YanıtlaSil
  7. Süper bir lezzet, bayılırım. Sunum da harika, ellerinize sağlık. Afiyetler olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. ABLACIĞIM ELLERİNE SAĞLIK.PATLICANLI TATLARI ÇOK SEVERİM.SENİNKİ DE ENFES GÖRÜNÜYOR.İSİM OLARAK HAMARAT ABLA DEDİM.AMA SADECE YEMEK BLOĞUNUN LİNKİNİ VERDİM.GÜZEL TARİFİN YAYINDA.SEVGİLER ABLACIĞIM...

    YanıtlaSil
  9. Patlıcanlı Lezzetleri Kim Sevmiyor ki!! Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Oooooo çok yaratıcı bir site hele armut köftelere bayıldım.Sizi izlemeye alıyorum.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel gözüküyor.Ellerine sağlık bayıldım.Senin blogunu gezerkenki müzik çok hoşuma gidiyor.Nasıl ekleyeceğimi anlatabilirsen çok sevinirim canım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel gözüküyor.Ellerine sağlık bayıldım.Senin blogunu gezerkenki müzik çok hoşuma gidiyor.Nasıl ekleyeceğimi anlatabilirsen çok sevinirim canım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. patlıcansız yaz geçmez...
    Bol yoğurtla, nefis bir tarif olmuş.
    Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Patlıcan, bi de sarımsaklı yoğurt dayanılır gibi değil...

    YanıtlaSil
  15. Süper bir yaz yemeği :)
    Bol yoğurtlu mmm nefis.
    Afiyet,bereket,şifa olsun..
    Cici günler dilerim

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...