Pages

12 Ocak 2010 Salı

Baharat'lı Havuçlu Kek

MALZEMELER:
- 3 su bardağı rendelenmiş havuç(ben 2 su bardağı koydum)
- 2 su bardağı un
- 4 tane yumurta
- 1 çay kaşığı tuz
- 2 çay kaşığı tarçın
- 1 çay akşığı toz zencefil
- 1/2 çay kaşığı muskat rendesi
- 2 çay kaşığı karbonat
- 2 su bardağı şeker
- 1 su bardağı sıvıyağ(ben yarım su bardağı koydum)
- 1 su bardağı iri ceviz(isteğe bağlı)
- 1 su bardağı kuru üzüm(isteğe bağlı)
HAZIRLANIŞI:
- Şekeri karıştırma kabına alınız ve yumurtaları teker teker ekleyerek iyice şeker eriyene kadar çırpınız.Sıvıyağını ekleyip çırpınız.Unu eleyiniz tarçın,zencefil,muskat,karbonat ve tuzu ekleyip karıştırınız.Karışıma unu yavaş yavaş ekleyerek çırpmaya devam ediniz.Rendelenmiş havuçu ilave edip kaşık ile karıştırınız.İsteğe bağlı olarak ceviz ve kuru üzüm ekleyiniz.Yağlanmış kek kalıbına döküp önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişiriniz.Kontrol edip fırından alınız.
NOT:Yukarıda verdiğim tarif orjinal tariftir ben biraz değişiklikler yaptım.Ceviz ve kuru üzüm eklemedim.Bu keki küçük maffin kalıplarındada yapabilirsiniz.Ayrıca muskat herkesin sevdiği bir tat değil keskin bir tadı var bilen arkadaşlar bana kartılır sanırım.Onun için Ölçülere dikkat edelim.Gerçekten çok güzel bir kek yiyen herkes çok beğendi.Tavsiye olunur:)))
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...