Pages

28 Kasım 2012 Çarşamba

Nohut'lu Pilav Eşliğinde Fırında But


MALZEMELER:
- 2 adet kalçalı but
- 1 büyük su bardağı pirinç
- 1 su bardağı haşlanmış nohut
- 1 yemek kaşığı tereyağ
- 1,5 su bardağı tavuk suyu
- Tuz
HAZIRLANIŞI:
- But'ları bir tencereye koyup çok az tuz ilave edip haşlayınız.
- Haşlanan but'ları kenar alıp bekletiyoruz.
- Pirinç'leri ılık suda 20 dakika ıslatınız.
- Islattığınız pirinç'leri süzüp sudan geçiriniz.
- Tencereye tereyağ'ı koyup eritiniz.İçine pirinç'leri ekleyip orta ateşte bir kaç dk kavurunuz.
- Ocaktan alıp içine haşlanmış nohut'ları ve tuz'unu ekleyiniz.
- Fırın kabının ortasına but'ları yerleştiriniz.
- Kavrulmuş pirinç'leri etrafına eşit şekilde yerleştiriniz.
- Üzerine ölçülü suyunu ekleyiniz.
- Isıtılmış fırında pirinç'ler uzayıp yumuşayıncaya kadar pişiriniz.
- Fırından alıp sıcak olarak servis yapınız.
NOT:
- Pilav yaparken her zaman ki ölçülerinizi kullanabilirsiniz.
- Her pirinç'in su kaldırma miktarı farklı olabiliyor.
- Kendi ölçünüz ile yapacağınız bir pilav ile tarifi uyğulayabilirsiniz.
Afiyet olsun.

8 yorum:

  1. Canım bende ziyaretine çok sevindim seni izleme
    ye aldım.Pilav ve tavuk enfes ellerine sağlık sevgiler...Sanırım ilk ziyarette o uyarıyı veriyor bu sefer girebildim:)))Sevgiler...Ayarlar kısmında yetişkine ait içerik
    kısmı olmaması gerekiyor ondan olabilir...

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler,sayfanızı takip ediyorum çok güzel bir sayfa,sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  3. BEN DE FIRINDA YAPIYORUM AMA NOHUT KOYMUYORDUM
    PİRİNÇLER TANE TANE OLUYOR :)
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacığım çok sağol,gerçekten çok güzel oluyor,Bizim evde pilav sadece arpa şehriyeli sevilir ama ben arada değişiklik yapıyorum:)
      Sevgiler gönderiyorum.

      Sil
  4. Off nefis nefis aklım gitti!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım :) ziyaretin ve yorumun için çok teşekkürler,sevgiler.

      Sil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...