Pages

13 Mayıs 2013 Pazartesi

Cevizli Puf Tatlısı

Merhaba,bütün blog doslarıma sevgilerimi gönderiyorum.
Yeni haftada sağlık,mutluluk ve huzur dolu günler diliyorum.
Sizlerle kolay ve çok hafif bir tatlı tarifi paylaşmak isitiyorum.Şerbeti kaynatılmadığı için gerçekten çok hafif bir tatlı.Tarifi mutlaka bilenler vardır.Ben yeni denediğim için ve çok sevdiğimiz için sizlerle paylaşmak sitedim.
Umarım sizlerinde damak tadına uyar.


PUF TATLISI

MALZEMELER:
- 2 yumurta
- 1 çay bardağı yoğurt
- 1 çay bardağı sıvıyağ
- 2 paket kabartma tozu
- Aldığı kadar un
- Ceviz(Üzeri için)
 ŞERBETİ İÇİN :
- 4 Su bardağı şeker
- 4 su bardağı su
 HAZIRLANIŞI:
- Şeker ve suyu bir kaba alıp karıştırarak şekeri eritiniz.Beklemeye bırakınız.Şerbetimiz kaynatılmıyor ve soğuk oluyor.
- Yumurta,yoğurt ve sıvıyağı yoğurma kabın alıp karıştırınız.
- Üzerine kabartma tozu ve unu ekleyerek kulak memesi kıvamı dediğimiz kıvamda bir hamur hazırlayınız.
- Hamuru yarım cm kalınlığında açınız.Bir çay bardağı yardımı veya kurabiye kalıpları ile şekilli olarak kalıplayınız.Üzerlerine hafif bastırarak ceviz parçalarını koyunuz.
- Yağlanmış fırın tepsisine sıralayıp önceden ısıtılmış 170 derece fırında pembeleşene kadar pişiriniz.
- Fırından çıkardığımız tatlıların üzerine soğuk şerbetimizi döküyoruz.Tatlımız şerbetini çekene kadar bekleyip servis yapıyoruz.
NOT:
- Ceviz isteğe bağlı isterseniz cevizsizde yapılabilir.
-Ben şerbetini azar azar çektikçe ilave ettim.Naçizane önerimdir.
Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık tatlıya asla hayır diyemem sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar. yemek tarifleri sitemizden çok güzel bir çekilişten bahsetmek istiyorum
    http://yemekustalari.com/tencere-seti-hediyeli-cekilis.html sayfamızda tencere seti hediyeli çekilişimize katılımınızı bekliyorum harike bir tencere seti hediye ediyoruz.

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...