Pages

23 Mayıs 2013 Perşembe

Ev Yapımı Puding-Kemalpaşa Tatlısı Eşliğinde


Merhaba tüm blog dostlarıma güzel bir gün diliyorum.
Ara sırada olsa bloguma tarif eklemeye çalışıyorum.Bugün sizlerle çok sevdiğim ve hafif bir tatlı tarifi paylaşmak istiyorum.Artık sıcaklar yavaş yavaş yaklaşıyor ve soğuk tatlılar vazgeçilmezimiz oluyor.Hem çocuklarınızın hemde sizlerin seveceği bir tarif olacağına inanıyorum.Umarım damak tadınıza hitap eden biz lezzet olur.
Aslında çoğunuzun bildiği bir tarif olduğuna eminim,tatlımız ev yapımı pudinğ.Ben ikinci resimde gördüğünüz gibi Kemalpaşa tatlısı ile de servis yapıyorum.Sizlerde isterseniz deneyebilirsiniz.
Kısaca tarifimize geçelim.

MALZEMELER:
- 1 lt süt
- 3 yemek kaşığı un
- 2 yemek kaşığı nişasta
- 200 gr şeker
- 1 yumurta sarısı
- 1 yemek kaşığı margarin
- 2 paket vanilya
 HAZIRLANIŞI:
- Tenceremizin içine süt,un,nişasta,şeker ve yumurta sarısını alalım,iyice karıştıralım.Orta hararetli ocakta sürekli karıştırarak pişirelim.Tatlımızın üzerinde göz göz kabarcıklar olunca ocaktan alalım.
İçine margarin ve vanilyayı ekleyip 4-5 dk kadar çırpıp servis kaplarına alalım.Buzdolabında soğutup  servis yapalım.
NOT: İsterseniz kalıpları ıslatıp soğuyunca kalıptan ters çıkararak servis yapabilirsiniz.Üzerine fındık,fıstık,antep fıstığı ekleyebilirsiniz.Benim yaptığım gibi üzerine hazırlayacağınız Kemalpaşa tatlısı ile de servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. canım hamaratım ellerin dert görmesin afiyet olsun sevgilerimle....

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...