Pages

12 Mayıs 2014 Pazartesi

Peynirli Poğaça Ekmeklerim


Merhaba sevgili blog dostları,yeni hafta hepimize sağlık,huzur ve mutluluk getirsin.
Evimizden huzur,soframızdan bereket eksik olmasın.
Bloğumu çok fazla güncelleyemiyorum,Yaptığım ve sizlerle paylaşmak için arşivde bekleyen tariflerimi inşallah sıra ile paylaşmaya çalışacağım.
Haftanın bu ilk gününde sizlerle yapımı oldukça kolay bir o kadarda lezzetli olan kolay peynirli ekmek tarifimi
eklemek istiyorum.Daha önce BURADA paylaşmış olduğım bazlama tarifimin hamuru ile aynı malzemeleri kullanarak yaptığım küçük ekmeklerim umarım sizlerinde damak tadına  uyacaktır.
Ben ekmeğimi evde kendim yapıyorum daha önceden SİNBO ekmek yapma makinesini kullanıyordum.Uzunca bir süre kullandım.Artık miladını doldurunca tabiri caizse Anam-Babam usulu dediğimiz elde yoğurup mayalayarak yapıyorum.
Vakti olanlar sizlerde ekmeğinizi evde yapabilirsiniz.İnanın bir daha vazgeçemeyeceksiniz.
Şimdi bizim evde dışardan ekmek alınmıyor,alınıyorsada çok nadir istisnai durumlarda.
Blog dostlarımın çoğu sanırım bana katılacaktır.

 Tarifim BURADA İlave olarak içierisine rendelenmiş peynir veya lor koyabilirsiniz.
Ben her ikisindende yapıyorum.
Mayalama işlemine kadar tarifi aynen uyğuluyoruz,daha sonra istediğiniz büyüklükte parçalar alıp poğaça şekli veriyoruz.Şekil verdikten sonra tepsi mayası dediğimiz mayalanma süresini bekliyoruz.Hamurlar hacminin iki katına çıkınca üzerlerine yumurta sarısı sürüp isteğe bağlı olarak susam,çöreotu serpip önceden ısıtılmış 180-200 derece arası fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
Yapacak olan arkadaşlara şimdiden afiyet olsun.
Hepinize selam ve sevgiler gönderiyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...