Pages

19 Mayıs 2014 Pazartesi

Evde Kolay Yoğurt Nasıl Yapılır?

 MALZEMELER:
- 3 lt süt
- 3 yemek kaşığı yoğurt(oda sıcaklığında olacak)
HAZIRLANIŞI:
- Sütümüzü tencereye koyup kaynatıyoruz.Kaynamaya başlayınca birkaç taşım daha kaynatıp altını kapatıp ılımaya bırakıyoruz.
 - Sütün sıcaklığını anlamak için serçe parmağımızı süte batırıp dayanılacak sıcaklıkta ise sıcaklığı bizim için uyğundur.
- Bir kaseye 3 yemek kaşığı yoğurdu alıyoruz içine 2-3 yemek kaşığı ılınmış sütten koyup iyice karıştırıyoruz.
 - Karıştırdığımız  yoğurdu tenceremize döküp iyice süt ile birleşmesini sağlıyoruz.Daha sonra üzerine tenceremizin kapağını kapatıyoruz.
 - Ben kapak yerine yencereme uygun bu şekilde bir aparat kullanıyorum.İsterseniz sizlerde böyle yapabilirsiniz.Makarna süzgecide olabilir.
- Neden böyle bir süzgeç derseniz kapakta buharlaşan suyun tencereye geri akmaması ve yoğurdumuzun sulanmaması için.
 - Bütün işlemler bitince tenceremizi güzelce sarıp sarmalıyoruz ve uyumaya bırakıyoruz :)
- Bu şekilde 4-4,5 saat bekletiyoruz.Ben 4,5 saat bekletiyorum.
- Mayalanmaya bıraktığımız yoğurdu yerinden oynatmıyoruz.Sulanma yapar.
- 4,5 saatin sonunda yoğurdumuzun üzerini açıp kapağını kapatıp buzdalabına koyuyoruz.Ben bir gece bekletip ertesi gün kullanıyorum.Sizlerede naçizane tavsiyemdir.
NOT:Eğer tatlımsı bir yoğurt isterseniz yoğurt karışımını hazırlarken içine çok az şeker atabilirsiniz.1 çay kaşığı kadar yeterli olacaktır.
Afiyet olsun.

1 yorum:

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...