Pages

10 Aralık 2010 Cuma

Haşhaş'lı Portakal'lı Kek

Merhaba blog dostlarım.Hepinize güzel bir haftasonu diliyorum.
Kış yavaş yavaş kendini göstermeye başladı,Özellikle bugün izmir'de hava bayağı bir soğuktu.Ben soğuk havayı pek sevmem:((  Tabiki soğuk havanında güzel tarafları var.Ben kendim yeme-içme konusunda hiç dayanamadığım için soğukta da vazgeçemediğim bazı lezzetler vardır.Özellikle salep ve kek:))
Bugünde sizlere sevdiğim bir kek tarifini eklemek istedim.Yanına çayınızı,kahveniz alıp güzel bir haftasonu keyfi yapabilirsiniz.Ben öyle yapıyorum:))
Neyse ben lafı fazla uzatmadan tarifime geçeyim.
Sevgi ile kalınız...
MALZEMELER:
- 3 tane yumurta
- 1 su bardağı şeker
- 1 çay bardağı sıvıyağ
- 1 çay bardağı yoğurt
- 1 çay bardağı portakal suyu
- 1 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi(isteğe bağlı)
- 3 su bardağı un
- 1 kahve fincanı renkli haşhaş(Türk kahve fincanı)
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
KREMASI İÇİN:
- 1 litre süt
- 2,5 kahve fincanı un
- 2,5 kahve fincanı şeker
- 50 gr margarin
- 1 paket vanilya
- 1 paket krem şanti
HAZIRLANIŞI:
- Yumurta ve şekeri şeker eriyinceye kadar iyice çırpınız.İçine sıvıyağ,yoğurt,portakal suyunu,rendelenmiş portakal babuğunu ekleyip tekrar çırpınız.Un,kabartma tozu,vanilya,haşhaş'ı da ekleyip iyice çırpınız.Yağlanmış borcam kalıba dökünüz ve önceden ısıtılmış 160 derece fırında pişriniz.Kontrolünü yapıp fırından alınız.
KREMASI:
- Süt.şeker ve unu tencereye alıp karıştırrarak muhallebi kıvamında pişiriniz.Ocaktan alıp içine vanilyayı ve margarini ekleyip margarin eriyinceye kadar çırpınız.
- 1 paket kremşantiyi de  ekleyip biraz daha çırpınız.Fırından aldığınız kekinizin üzerine güzelce yayarak dökünüz.Krema soğuduktan sonra dilimleyerek servis yapınız.
NOT:İsterseniz kremasız  sade olarakta tüketebilirsiniz.
Afiyet olsun.

13 yorum:

  1. Nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ediyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ablacım ellerine sağlık.süper görünüyor.portakallıhalini denemek lazım.eminim ki lezizdir.sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canımm hava yurt genelinde soğuktu hatta kastamonuya kar bile yağdı...
    :))
    kekin nefis olmuş bende mandalinalısını yapmıştımm:))

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik canim nrfis hashasli üttelik nrfis bal seker olsun

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor arkadaşım ellerine sağlık.Mutlu hafta sonları dilerim.

    YanıtlaSil
  7. Canım ellerinize sağlık nefis bir kek olmuş yalnız bir sorun var tarifin üzerine tam radyo reklemı gelmiş bir bakarsan tarif tam okunmuyor

    YanıtlaSil
  8. rvde olup, sıcacık bir çaya eşlik etmesi ne keyiflidir...
    sevgiler İzmire.

    YanıtlaSil
  9. Arkadaşlar güzel yprumnlarınız ve ziyaretlieriniz için çok teşekkür ederim.
    Güloannem bende normal görünüyor.
    Seni üzermiyim hemen yerini değiştirdim:))

    YanıtlaSil
  10. mmmmmm nefis nefisssss.ellerine sağlık canım..süper maşallah...

    YanıtlaSil
  11. http://belguzaranne.blogspot.com20 Aralık 2010 18:32

    merhaba çok teşekkürler gönderırsen sevınırım yoksa yorum bölumunden yazarım bu gun bende Balıkesırden grı haşa haş aldım tarıfınden yaparım nefıs görunuyor ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  12. Her yeni yıl başka bir güzel.. 2011 yeni yılının sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsını diliyorum. Yeni yılınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  13. Görüntüsü nefiss
    ellerine sağlık canım.
    Mandalina ve portakallı lezzetler etkinliğime davetlisin katılırsan çok sevinirim.
    Teşekkürler.........

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...