Pages

29 Eylül 2012 Cumartesi

Peynir'li İrmik Tatlısı(Helvası)

Merhaba,herkese güzel bir haftasonu diliyorum.Her zaman güncelleyemesemde arada bir geldiğim bloğuma
bugün bir post eklemek istedim.
Bizim evde çok sevilen ve çoğunuzun bildiği bir tarif olduğuna eminin.
Benim de sayfamda bulunsun değil mi ? :))
Tatlımız peynir'li irmik helvası.Bu tatlıyı iki şekilde yapabilirsiniz isterseniz irmiği yağda hafif kavurarak,
İsterseniz benim şimdi sizlere vereceğim tarif gibi yağsız olarak yapabilirsiniz.
Lafı fazla uzatmadan tarifimize geçelim....

MALZEMELER:
- 1 su bardağı irmik
- 1-1/4 su bardağı şeker
- 2,5 su bardağı su
- 250-300 gr kadar dil peyniri
-Tereyağ(isteğe bağlı)
- Tarçın

HAZIRLANIŞI:
- Peynirimizi elimizle tiftifleyerek biraz inceltiyoruz.
- Tencereye suyumuzu ve şekerimizi alıyoruz.Ocağa koyup kaynatıyoruz.
- Kaynama noktasında ocağın altını kısıp 5-6 dk daha kaynatıyoruz.
- Kaynayan şerbetimizin içine irmiği ekliyoruz,eklerken sürekli karıştırıyoruz.
- İrmik şerbeti çekene kadar karıştırıyoruz.
- Bu aşamada tiffikleyerek parçalara ayırdığımız peyniri ilave edip karıştırıyoruz.
- Tahta kaşıkla ezer gibi yaparak iyice peynir ve irmiği birbirine yediriyoruz.
- Kaşıkla kaldırdığınız zaman peynirin sündüğünü göreceksiniz.
- Tatlımız hazır.
- Üzerine tarçın serpip sıcak olarak servis yapıyoruz.(çok sıcak olmasın)
NOT:İsteğe bağlı olarak üzerine tereyağı eritip çok az gezdirebilirsiniz.
Ben yağsız tercih ediyorum:)
AFİYET OLSUN.

5 yorum:

  1. eminim ki tadıda çok güzeldir ellerine sağlık canım ilk fırsatta deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok nefis ve iştah kabartan bir görüntüsü var.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  3. Sağol nimetciğim,şimidden afiyet olsun :)

    Yorumunuz ve ziyaretiniz için çok teşekkürler fuat bey.selamlar.

    YanıtlaSil
  4. çok değişikmiş bana höşmerimi hatırlattı sanki. elinize sağlık. sizi takipteyim ben de beklerim sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  5. Tombul tarifler yorumun için teşekkürler,evet yerkende hafif bir benzerlik var.Ben balıkesirliyim bizim orada höşmerim çok yapılır biliyorsunuzdur.İnşallah nasip olursa bende ev yapımı olarak paylaşacağım...

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...