Pages

7 Eylül 2013 Cumartesi

Kaplanmış Patlıcan Kızartması-Sos Eşliğinde

MALZEMELER:
- 1/2 Kilo Patlıcan
- 1 Su bardağı un
- 1 Su bardağı su
- 1 Yumurta
- 1 Tatlı kaşığı karbonat
- Tuz

HAZIRLANIŞI:
- Patlıcanları alacalı şekilde veya bütün kabuklarını soyup tuzlu suda 5 dk kadar bekletip yıkıyoruz.Yıkadığımız patlıcanları kurulayıp 1 parmak kalınlığında dilimler halinde doğruyoruz.
- Bir tepsiye un serpip patlıcanları bu una buluyoruz.Un,su,yumurta,tuz ve karbonatı iyice çırpıp boza kıvamında bir karışım hazırlıyoruz.Hazırladığımız karışıma unlanmış patlıcanları batırıp kızğın yağda kızartıyoruz.Kızaran patlıcanları havlu peçete üzerine alıp fazla yağını alıyoruz.
SOS:
- 250 gram yoğurt(Ben süzme yoğurt kullandım)
- 1-2 diş sarımak
- 1 çay bardağı dövülmüş ceviz içi
- Çok az zeytinyağı
YAPILIŞI:
- Bütün malzemeler iyice karıştırılır.Patlıcanların yanında servis edilir.Patlıcanlar sıcak olarak servis yapılır.

-Aynı sos ve tarifi daha önce Bamya kızartmasında vermiştim.Patlıcanlarıda bu şekilde yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. ben bu tarifi patlıcanları daha uzun ve hatta bazen sap kısımlarından ayırmadan dilimler haline getirdiğim patlıcanlardan yapıyorum
    patlıcansever bir toplum olarak her türlü yemeği favorimdir benim de
    eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba tombul tarifler dediğiniz şekilde bende yapıyorum çok güzel bir tarif,haklısınız patlıcanın her türlü yemeğini seviyorum.Sizinde ellerinize sağlık.Sevgiler.

      Sil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...