Pages

3 Eylül 2015 Perşembe

Kışlık Bamya Ve Dolmalık Biber Nasıl Hazırlanır?


Günaydın sevgili blogcular,yeni günde hepinize güzel gün diliyorum.
Kışlıklarımız son hızla hazırlanmaya devam ediyor.Bugün de çok sevdiğim bamya ve dolmalık biberleri kendi usulumce nasıl hazırladığımı paylaşmak istiyorum.
Bu şekilde hazırlamak sanırım yerdende tasarruf etmemizi sağlıyor.Sanırım çoğumuzda aynı şekilde hazırlıyoruz.
Kısaca nasıl hazırladığımıza geçelim.

Bamyaların şapka kısımlarını temizliyoruz.
Geniş bir tencereye su koyup kaynatıyoruz.1-1,5 lt kadar.Kaynayan suyumuzun içine 1 tatlı kaşığı kadar limon tuzu ekliyoruz.Hazırladığımız bamyaları yıkıyoruz.Kaynattığımız suyun içine alıp 2-3 dakika kadar bekletiyoruz.Fazla pişirme yapmıyoruz.
Bu arada başka bir kapta soğuk su hazırlıyoruz.Kaynattığımız bamyaları sıcak sudan alıp soğuk suya koyuyoruz.(Şoklama yapıyoruz.)
Bu işlemden sonra hemen bir süzgece alıp suyunu süzdürüyoruz.
Suyu süzelen bamyaları üstüste gelmeyecek şekilde bir tepsiye alıyoruz.Soğumaya bırakıyoruz.
Soğuyan ve suyu iyice süzelen bamyaları istediğimiz miktarda buzdolabı poşetlerine alıyoruz.Ağzını sıkıca bağlayıp dondurucuya koyuyoruz.
NOT:Ben bir pipet yardımı ile poşetin içindeki havayı alıyorum.İsterseniz sizde yapabilirsiniz.
 Gelelim dolmalık biberlerimize.Ben küçük biberleri tercih ediyorum.
Biberlerin saplarını ayıklayıp yıkıyoruz.Ters çevirip suyuu süzdürüyoruz.
İstediğimiz miktarda poşetlere yerleştiriyoruz.
Yukarıda yazdığım şekilde pipet yardımı ile havasını alıp ağzını kapatıyoruz.Dondurucuya koyuyoruz.
NOT:Kullanacağınız zaman biberlerinin çok fazla çözülmesini beklemeden doldurabilirsiniz.

Afiyet olsun.
                                 

4 yorum:

  1. günaydın balım.
    mamalarını sağlıcakla tüketmek nasip olsun.
    bende sana benim yaptığım bamya hazırlığını yazayım=1kilo bamya için orta boy 4domatesi rendeliyorum içine 1/2 limonu sıkıyorum...önceden ayıkladığım bamyaları bu karışımı hazırladıktan sonra yıkayıp harcın içinde harmanlayıp poşete dolduruyorum yani haşlamadan ....
    pişireceğim zamanda soğanlı kıymalı salçalı çok az su ile hazırladığım tencerenin içine donmuş hali ile atıp pişiriyorum ... yemeğin içine biraz daha limon sıkarım ...bir paketde bu şekilde hazırlamanı tavsiye ederim :)
    sevgi ve selamlarımı bıraktım canımm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım,İnşallah rabbim ağız tadı ile tüketmeyi nasip etsin.
      Rahmetli anneciğimde senin dediğin gibi yapardı.Tarif için teşekkür ederim.
      Seni kırarmıyım tabiki hazırlarım.
      Sizede afiyet şeker olsun.
      Çok öpüyorum.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...