Pages

4 Ocak 2016 Pazartesi

Lor Kurabiyesi

Günaydın sevgili blog dostları,Yeni hafta hepimize sağlık,mutluluk ve huzur getirsin.
Bu gün sizlerle çok sevdiğim bir kurabiye tarifini paylaşmak istiyorum.
Tatlı lor kurabiyesi,Lezzetli ve vazgeçilmez bir tat.
Uzun zamandır yapmıyordum.Hafta sonunda aklıma geldi ve hemen yaptım.
Tarifi eklemek bu güne kaldı,Umarım sizlerde beğenirsiniz. ;)
Kısaca tarifimize geçelim ...
MALZEMELER:
- 500 gr Un
- 500 gr Tatlı lor
- 500 gr Toz şeker
- 1 su bardağı zeytinyağı
- 1 paket vanilya (isteğe bağlı)
- 1 Çay kaşığı karbonat veya 1/4 paket kabartma tozu
(Ben karbonat koyuyorum)
- 2 Yumurta
HAZIRLANIŞI:
- Öncelikle karıştırma kabımıza tatlı lor,şeker,yumurta,vanilya ve karbonatı alıyoruz.Hepsini iyice yoğurarak karıştırıyoruz.
- Daha sonra yağımızı ekliyoruz.Unumuzu azar azar ilave ederek yoğurma işlemine devam ediyoruz.
- Yoğrulan hamurumuzu 5 dakika kadar dinlendiriyoruz.
- Fırını 180 derece'ye ayarlıyoruz.Fırın önceden ısıtılmış olacak.
- Tepsimizi yağlıyoruz.Hamurumuzdan yumurta büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlıyoruz ve yağlanmış tepsimize diziyoruz.Üzerine bastırmıyoruz.
- Önceden ıstılmış fırında kurabiyeler kızarana kadar pişiriyoruz.
NOT:Hamuru yoğururken unu azar azar ekliyoruz.Hamur ele yapışan bir hamur oluyor burada sıkıntı yok.Çokta cıvık bir hamur olmayacak buna dikkat edelim.
İsterseniz zeytinyağı yerine margarin de koyabilirsiniz.
Afiyet olsun;)





1 yorum:

  1. Merhabalar,
    Çok severim, hafif ve lezzetli bir top kek derim ben buna, sayfamda da paylaşmıştım:)
    Ben de sizi beklerim ziyarete ve katılırsanız çok mutlu olurum.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

YORUM EKLERMİSİNİZ:))
Merhaba;Blogum ve tariflerim hakkındaki yorumlarınız,düşünceleriniz benim için çok değerli.
Lütfen yorumlarınızı yazarken isimlerinizi eklerseniz sizlere isimlerinizle hitap etmek daha hoş olacak.
Adsız yorumları yayınlamıyorum.
Şimdiden ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler...